måndag 12 september 2011

Premiär

Bebisar - så jävla härligt, eller?

Jag förstår inte vad som händer med människor som får barn. Vart jag än är möts jag av foglossningar och lillprinsar som har lite förkylning. Jag vill inte veta att mammamaffian har träffats och stickat sockor, och jag vill verkligen inte läsa era förlossningsberättelser eller se bilder på den första smakportionen gröt. Så fort någon får barn verkar de tro att hela världen vill veta att knodden är övertrött och har skrikit oavbrutet i en timme. Singelmammor som gnäller över att ingen erbjuder sig att hjälpa till att passa änglen, "förstår de inte hur tungt det är att vara ensam med ett barn? Man kan inte lita på någon".

Ultraljudsbilder är en annan sak, alla ser ju likadana ut! Och man kan inte på allvar tycka att bebisen är söt eller liknar mamma eller pappa på bilden. Om jag mot all förmodan blir gravid ska jag copy/pasta en bild, och se hur lik folk tycker att ungen är mig. Jag minns första gången jag såg en ultraljudsbild, en blivande morfar visade stolt upp bilden för mig och frågade om jag visste vad det var. "En lampskärm", gissade jag och fortsatte med mitt.

Nästa gång ska jag störa mig på bristen på rulltrappsetikett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar